همکار فایل

جذاب کردن درس ریاضی برای دانش آموزان

 گزارش تخصصی آموزگار دوم ابتدایی چگونه درس ریاضی را برای دانش آموزان پایه دوم با روش های خلاقانه  جذاب کنیم؟

فایل زیر یک فایل 25صفحه ای قابل ویرایش با فرمت Word می باشد که شامل یک گزارش تخصصی کامل از آموزگار دوم ابتدایی راجع به جذاب کردن درس ریاضی برای دانش آموزان پایه دوم با روش های خلاقانه می باشد. فهرست این گزارش در زیر آمده است:

فهرست مطالب
چکیده 4
مقدمه ( طرح موضوع و بیان مساله ) 5
بیان مسئله. 6
ارزیابی از وضع موجود. 7
ملاك ها ونشانگرهاي  مربوط به آن. 7
اهداف  گزارش : 8
هدف اختصاصی : 8
اهداف جزئی : 8
جمع آوری اطلاعات.. 9
موانع و مشکلات تدریس ریاضی.. 10
مراحل تدریس باید به شکل زیر باشد : 10
- ايجاد انگيزه در دانش آموزان. 11
- مشاركت دانش آموز مهم ترين روش ايجاد انگيزه 12
فراهم كردن فضا و محيط آموزشي مناسب.. 13
راه های پیشنهادی برای تدریس ریاضی : 13
راهکـارهــایی در مـــورد ریاضـــی دوره ابتدايي پایه ابتدایـی.. 14
با هم مطالعه کردن. 14
ارائه نکردن مفاهیم از ساده به پیچیده 15
ضعف در برقراری ارتباط.. 15
بی توجهی به سؤالات دانش آموزان: 16
تجزيه وتحليل داده ها 17
تفسيراطلاعات.. 18
انتخاب راه جدید به صورت موقتی : 18
ضرورت اجراي طرح. 21
توافق راه حل هاي اجرايي.. 21
ارزیابی بعد از اجرای راه حل. 21
تحليل اقدام انجام شده 22
نقاط قوت طرح : 23
نتیجه گیری.. 24
يك پيشنهاد. 24
منابع: 25
...

خرید توضیحات

چگونه درس ریاضی را برای دانش آموزان پایه دوم با روش های خلاقانه جذاب کنیم

 گزارش تخصصی آموزگار دوم ابتدایی چگونه درس ریاضی را برای دانش آموزان پایه دوم با روش های خلاقانه  جذاب کنیم؟
فایل زیر یک فایل 25صفحه ای قابل ویرایش با فرمت Word می باشد که شامل یک گزارش تخصصی کامل از آموزگار دوم ابتدایی راجع به جذاب کردن درس ریاضی برای دانش آموزان پایه دوم با روش های خلاقانه می باشد. فهرست این گزارش در زیر آمده است:

فهرست مطالب
چکیده 4
مقدمه ( طرح موضوع و بیان مساله ) 5
بیان مسئله. 6
ارزیابی از وضع موجود. 7
ملاك ها ونشانگرهاي  مربوط به آن. 7
اهداف  گزارش : 8
هدف اختصاصی : 8
اهداف جزئی : 8
جمع آوری اطلاعات.. 9
موانع و مشکلات تدریس ریاضی.. 10
مراحل تدریس باید به شکل زیر باشد : 10
- ايجاد انگيزه در دانش آموزان. 11
- مشاركت دانش آموز مهم ترين روش ايجاد انگيزه 12
فراهم كردن فضا و محيط آموزشي مناسب.. 13
راه های پیشنهادی برای تدریس ریاضی : 13
راهکـارهــایی در مـــورد ریاضـــی دوره ابتدايي پایه ابتدایـی.. 14
با هم مطالعه کردن. 14
ارائه نکردن مفاهیم از ساده به پیچیده 15
ضعف در برقراری ارتباط.. 15
بی توجهی به سؤالات دانش آموزان: 16
تجزيه وتحليل داده ها 17
تفسيراطلاعات.. 18
انتخاب راه جدید به صورت موقتی : 18
ضرورت اجراي طرح. 21
توافق راه حل هاي اجرايي.. 21
ارزیابی بعد از اجرای راه حل. 21
تحليل اقدام انجام شده 22
نقاط قوت طرح : 23
نتیجه گیری.. 24
يك پيشنهاد. 24
منابع: 25
...

خرید توضیحات

اقدام پژوهی دیکته

موضوع تحقيق: چگونه توانستم  ضعف دانش آموزان در دیکته را کنترل کنم ؟تعداد صفحات: 2 صفحه
فرمت:word   ( قابل ویرایش)خلاصه اي ازتوصيف موضوع ومسئله اي كه باآن مواجه بوديد:
چگونه توانستم ضعف دانش آموز در درس ديکته را تقويت کنم. اينجانب ، معلّم پايه اوّل دبستان در منطقه 14 بودم. در ابتداي سال تحصيلي بعد از اين که دوره يک ماهه تدريس نگاره ما تمام شد و بعد از تدريس چند تا از حروف الفبا متوجه شدم که يکي از دانش آموزان قادر به نوشتن ديکته و درک و فهم کلمات و جملات نيست و نمرات بسيار ضعيفي در اين درس مي گيرد
...

خرید توضیحات

اقدام پژوهی علوم

موضوع تحقيق: چگونه توانستم آزمایشگاه را در درس علوم کاربردی کنم ؟

عداد صفحات: 2 صفحه
فرمت:word   ( قابل ویرایش)

2. خلاصه اي ازتوصيف موضوع ومسئله اي كه باآن مواجه بوديد:
چگونه توانستیم محیط آزمایشگاه را محیطی پربار جهت بهره گیری دانش آموزان از ابزارهای حسی خودتبدیل کنم. وفعالت یادگیری را از حالت انفعالی موجود به حالت یادگی  فعال و مشارکتی مبدل سازم و هدفم از این پژوهش فراهم اوردن محیطی بود که در آن کسب  مهارت و نگرش توام صورت پذیرد.
...

خرید توضیحات

نمونه اقدام پژوهی (بررسی علل ضعف تعدادی از دانش آموزان)

بررسی علل ضعف تعدادی از دانش آموزان پایه اول ابتدایی در درس ریاضی
عداد صفحات: 3 صفحه
فرمت:word   ( قابل ویرایش)

توصیف وضعیت موجود :
تجربه ی طولانی تدریس من و سایرهمکاران در مقطع ابتدایی نشانگر آن است که هر ساله تعدادی از دانش آموزان نه تنها به اهداف کلی درس ریاضی دست نمی یابند بلکه در یادگیری بیشتر مباحث درس ریاضی نیز با مشکل روبرو هستند .کلاس 31 نفره دبستان شاهد دختران گنبد که من در آن مشغول به تدریس می باشم نیز ازاین قاعده مستثنی نبوده ودانش آموزان این کلاس نیزدر یادگیری مفاهیم ریاضی مشکل دارند.به گفته ی مدیر مدرسه که دارای سابقه مدیریت ومعاونت 10 ساله دراین آموزشگاه می باشددیگر دانش آموزان سال های گذشته و دوره های بالاترکه عمدتا“ از بستگان همین دانش آموزان بوده اند نیز از نظر یادگیری ریاضی دچار مشکل بوده و هستند . به همین جهت تصمیم گرفتم در صورت امکان راه حلی برای رفع مشکل بیابم .
...

خرید توضیحات

راهنمای اقدام پژوهی

در اجرای اقدام پژوهی، الگوهای گوناگونی وجود دارند،


درطول زمانی كه از عمر تعلیم و تربیت مدرن می گذرد، رفته رفته بر دست اندركاران علوم تربیتی محرز گشته است كه تحقیقات دانشگاهی به تنهایی پاسخگوی مسائل و مشكلات عملی آموزش و پرورش نیستند. لذا این نقطه عطفی شد برای شروع نوعی دیگر از پژوهش كه بتواند مسائل واقعی محیط كلاس درس و آموزش را حل و فصل كند این نوع تحقیق همان اقدام پژوهی است. در فرایند اقدام پژوهی، خود معلم همزمان محقق و مجری یافته های پژوهشی است.


عداد صفحات: 2 صفحه
فرمت:word   ( قابل ویرایش)
...

خرید توضیحات

متن بسیارارزشمند وایده خلاق از مدیر

متن بسیارارزشمند آماده
عداد صفحات: 5صفحه
فرمت:word   ( قابل ویرایش)

جهت اطلاع و آگاهی شما اولیاء محترم  و دانش آموزان عزیز
متنی......بسیار ارزشمند جهت ارسال به اولیا و قابل استفاده در جلسات از ناحیه مدیر
قابلیت نصب در تابلو اعلانات
...

خرید توضیحات

تجربیات مدون خاص مدیران-ارائه جهت ارتقاء شغلی-ارشیابی سالانه

فایل تجربیات مدون مورد نیاز جهت ارائه ارتقاشغلی-ارزشیابی سالانه
تجربیات مدون در زمینه مدیریت دبیرستان

تعداد صفحات: 28 صفحه
فرمت:word   ( قابل ویرایش)

فهرست
 پیشگفتار
مقدمه :
تعریف ومفهوم مدیریت :
وظایف مدیر آموزشی
الف - وظایف عمومی
2- وظایف خاص
اجزا سیستم مدرسه
دیدگاههای موجود در مدیریت آموزشی
مدیریت کیفیت جامع
توجه به نیازهای دانش آموزان
ارتقای مستمر کیفیت
وظایف مدیـــــــر در امــــور کارکنــــــان
قـــــدرت شخصـــــی
قدرت مقـــــــام
وظایف مدیـــــر در زمینه بــــرنامه آموزشــــی و تدریس
مشارکت همگانی درمدرسه
چگونگی فرایند حرکت
نکاتی برای برگزاری مفید جلسات انجمن اولیا و مربیان
پیشنهادات راهبردی
شش راهکارمهم مدیریت درمدرسه
چگونه یک مدرسه زیبا داشته باشیم؟
راه های ارتباط مدیر با دانش آموز
سخن پایانی ( نتیجه گیری )
منابع ومآخذ :

برنامه آموزشی و تدریس
: مهمترین وظیفه مدیران آموزشی هدایت جریان آموزش ویادگیری به ویژه تسهیل جریان رشد وپرورش دانش آموزان است مدیران مدارس اگر برنامه هایشان را باروشن بینی اجرا نمایند و هدف های خود را بصورت قابل فهم وعملی طرح نمایند می توانند بازده آموزشی مدارس را بهبود بخشند لذا تعریف دقیق هدفهای کلی نظام آموزشی بصورت  معنی دار ، تقسیم هدفهای کلی به هدف های فرعی ، تبدلی هدف ها به هدف های عملی در کلاس به کمک معلمان ، بالا بردن روحیه کارکنان و... می تواند تغییرات چشمگیری را در بازده کار معلمان و دانش آموزان ایجاد کند علاوه براین مدیر آموزشی می بایست با ارزشیابی مستمر تدریس وفعالیت های آموزشی مدرسه میزان اثر بخشی وکارایی
...

خرید توضیحات